商務英語聽力(1)預約客戶之更改時間 Unable to keep appointment Compiled by David Pai

 



商務英語聽力(1)預約客戶之更改時間 

 Unable to keep appointment 


001預約客戶之更改時間

Unable to keep appointment

A: Hello, Mark Owen speaking. Can I help you?

B: Hello, Mr. Owen. This is David Smith of International Trading Co. I'm sorry you missed me when you called my office this morning. My secretary said you called concerning our meeting next Wednesday?

A: Yes, Mr. Smith, thank you for returning my call. I'm glad to finally get a hold of you. I wanted to let you know I will not be able to keep our appointment next Wednesday. I will be in Shanghai that day. Is there any possiblity we can move the meeting to Tuesday?

B: I'm sorry, I'm afraid I'm completely booked on Tuesday. Would it be possible to postpone until you return?

A: Well, I was counting on taking care of our meeting before I leave, but I suppose I could shuffle a few things. Yes, I'll be back Friday morning. What about Friday afternoon? Would that will be convenient for you?

B: That should be fine. Say about 2 o'clock. OK?

A: See you.

不能赴約

您好,我是馬克·歐文。有什麼事嗎?

您好,我是國際貿易公司的大衛·史密斯。很抱歉,您今天上午給我辦公室打電話時候我不在。我的秘書說您打電話問我們下週三見面的事,是嗎?

是的,史密斯先生,謝謝您給我回電話。很高興終於聯繫到您了。我想告訴您我下週三不能去赴約了。那天我要去上海辦事。有沒有可能把見面時間改到週二?

對不起,我週二的日程已經排得滿滿的了。能否延後,等您回來再說?

哦,我原來打算在離開之前處理好見面事宜,不過我想我可以重新安排一下。是的,週五早上回來。那週五下午怎麼樣?那個時候您方便嗎?

應該沒有問題。下午2點鐘如何?

再見。

“take care of sb/sth”照看,照料,照顧;負責某人/某事,處理某人/某事的意思。

在這裡的意思是處理某事

Eg. Mr. Smith takes care of marketing and publicity.
史密斯先生負責產品的銷售和推廣。

Her secretary took care of all her appointments.

 

 

Comments

Popular posts from this blog

商務英語聽力(8) 產品問題 About Products Compiled by David Pai

商務英語聽力(4) 參觀公司 Visit a company Compiled by David Pai